як зробити урок цікавим

    МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЦІКАВОГО УРОКУ

           ЕТАП УРОКУ -  ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ




дивуй     Найбуденніші  явища, події, предмети можуть стати дивними, якщо на                                  них  подивитися з іншої точки зору. Здивування - початкова фаза                                            розвитку   пізнавального інтересу.

фантастична добавка - у цьому прийомі вчитель доповнює реальну ситуацію елементами фантастики. ( Перенесіть навчальну ситуацію на фантастичну планету, зміни значення будь - якого параметра, який зазвичай залишається постійним або має певне значення.

відстрочена загадка - на початку уроку вчитель дає загадку або маловідомий і дживний факт, відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.


кросворди - можна запропонувати такі варіанти роботи з кросвордом:

1. Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки.
2. Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді.
3. Заповнюючи кросворд, визначити, яке ключове слово виділено, і пояснити його значення.
4. Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.

асоціації на дошці  - цей метод залучає власний досвід учнів, має високий рівень зацікавленості, проводиться фронтально. Його доцільно використовувати під час мотивації вивчення теоретичного матеріалу ( ідеї, поняття) та питань методології. Залежно від змісту має три форми проведення:
ПОНЯТТЯ Учитель вертикально на дошці записує основне поняття, яке мають опрацювати учні. Далі він просить учнів назвати ознаки цього поняття або асоціації, яке воно у них викликає. Обов'язковою умовою є те, щоб слова мали спільні з основними поняттями літери.
квітка  Учитель малює на дошці квітку (  серединка та 4 пелюстки ). У серединці записує основне поняття. Після цього він просить учнів назвати прояви й характеристики поняття й записує їх на пелюстки.
прямокутник  Учитель малює на дошці прямокутник і записує на ньому основне поняття. Потім він просит учнів назвати його синоніми, антоніми, прикметники, дієслова, що, на їхню думку, пов'язані з цим поняттям. Всі вони записуються на відповідних сторонах прямокутника. Коли асоціації закінчуються, вчитель пропонує учням з кожної групи відібрати по 3 найхарактерніші. Із відібраними асоціаціями відбувається подальша робота.

показуха ( скульптура ) - учитель називає поняття, дію, процес або явище. Об'єднавши учнів класу в декілька груп, він пропонує представникам кожної групи через хвилину представити його у вигляді скульптури ( без слів ). Після демонстрації вчитель організовує обговорення за такими питаннями:
1. Що вказує на те, що саме назване поняття представлене групою?
2. Якими засобами вони його передали?
3. Які ознаки поняття їм удалося передати?

картинна галерея -  учитель вивішує на дошці 4 - 5 картин ( фотографій ), які містять ознаки основного поняття або явища. Об'єднавши учнів групи, він пропонує представникам кожної групи через хвилину назвати ознаки поняття, що зображені на картинах. Після завершення роботи у групах представники називають одну ознаку. Вчитель записує їх на дошці.

джерела інформації - для активізації роботи й зацікавленості учнів на початку уроку вчитель роздає газети, журнали або сторінки  цих видань, де розміщено інформацію, наголошуючи на важливості її повсякденного використання. Як варіант можна використовувати уривки з художньої та науково-популярної літератури.

мозкова атака - цей прийом полягає у колективній  творчій роботі з розв'язання певної складної проблеми. Всіх учнів об'єднує спільна робота над пошуком істини.



методичні прийоми для перевірки домашньої роботи


інтелектуальна розминка  - це два- три не дуже складні питання для розмірковування; основна мета такої розминки- налаштування дитини на роботу.


вірю - не вірю  - цей прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Кожне питання починається словами :"Чи вірите ви, що ...." Учні повинні погодитися з цим твердженням.

так - ні! - це універсальна гра, яка дуже подобається дітям і залучає до активної участі в уроці. Учитель загадує щось ( природне явище, число, предмет, історичну подію, літературний персонаж ...). Учні намагаються знайти відповідь, ставлячи питання. На ці питання вчитель відповідає словами "так," "ні", "і так і ні". Питання треба ставити так, щоб звужувати коло пошуку. Універсальність цього методичного прийому полягає в тому, що його можна використовувати і для організації відпочинку і для створення інтригуючої ситуації. Перевагами прийому є те, що він навчає систематизувати відому інформацію,зв'язувати воєдино окремі факти в загальну картину, навчає уважно слухати й  аналізувати питання. Якщо питання некоректне або вчитель не може дати відповідь з дидактичних міркувань, то він відмовляється від відповіді наперед обумовленим жестом. Після гри треба обов'язково обговорити питання: які з них були найбільш вдалими, які менш вдалими. Головне в цьому прийомі - навчати виробляти стратегію пошуку, а не закидання вчителя незліченою кількістю питань. 
№ з/п
Питання дітей
Відповіді
Коментарі
1
Цей предмет використовується давно?
І так і ні
Слабке питання. Поняття «давно» - дуже відносне.
2
Це предмет сільського побуту?
І так і ні
Слабке питання. Більшість предметів важка розділити на міські й сільські.
3
Це пристосування для приготування їжі?
Ні
Питання 3 – 5 достатньо сильні. Діти намагаються побудувати класифікацію предметів побуту зя їх функціями. Кожний предмет звужує коло пошуку.
4
Це інструмент для обробки чого – небудь?
Ні
5
Пряме значення предмета – відпочинок?
Ні
6
 Чи може людина обійтись без нього?
і так і ні 
 Питання слабке? Що значить"обійтись"? Питання не наблизило до відповіді.
7
 Ним користуються й дорослі й діти?
 Так
 Питання не сильне. Поняття "користуються" не достатньо визначене.
8
 Предмет стосується меблів?
Ні 
 Питання 8 - 10 сльні, з них тре-
9
 Предмет стосується посуду7
 Ні
 ба було починати. Визначається
10
 Це електричний прилад?
 Так
 клас предмета, значно звужується поле пошуку.
11
 Це магнітофон?
 Ні
 Слабке питання, "ворожіння" методом суцільного перебору
12
 Цей прилад використовується для передачі звуку?
 Ні
 Питання добре, відсікає велику групу предметів, поставлено вчасно
13
 Це освітлювальний прилад?
 Так
 Контрольну відповідь
14
 Це лампа?
 Так
 знайдено




Комментариев нет:

Отправить комментарий